Cividale,
Premariacco e Aquileia
(UD), 14 Luglio 2019
...varie e
Basiliche Mari di Aquilee

In condizioni
normali (con qualche anno di meno), in occasioni di importanti
eventi pomeridiani non avevo difficoltà ad effettuare un
servizio anche nella mattinata, ma ora avendo superati gli 82
con acciacchi vari...

...ho mi sono imitato ad un viaggetto nella Casa per Anziani di Cividale
per un saluto a mia sorella Nina (classe 1929)...

...per poi al rientro fermarmi nella chiesa San Silvestro Papa
di Premariacco...

...per assistere alla seconda parte della Messa... nel tardo
pomeriggio...
Messe par furlan te
Basiliche Mari di Aquilee
pal Avôt dal Friûl ai
Sants Ermacure e Furtunât


Benvignûts a ducj i Furlans, ai Slovens e ai
Todescs ch'a àn
condividût e a condividin la liende de vite tal non e tes idealitâts
de Glesie Mari di Aquilee.
Ancje lis lenghis ch'a vegnin dopradis in cheste
Messe di Avôt a marchin l'intindiment di fâsi onôr un cul
altri e di continuâ la strade insieme.



CJANT E PREJERIS DI
ENTRADE


CJANTS E PRJERIS

...leturis, cjants
e prejeris in sloven, todesc furlan...

...riprese dal
fondo all'omelia di pre Vigji Gloazzo...


...un grasie di cûr
a Cristina che cul organo de basiliche e a' compagnât i
cjants...

...e dopo il Pari Nêstri...

VEGNÎT A CENE

...piçule relazion
del president bons. Roberto Bertossi...



ULTIMIS PREJERIS E
FINIMENT ORGANISTIC
Sagre dal
Patriarcjât
Sants Ermacure e furtunât
Tornâ a Aquilee al vûl dî tornâ li di mê mari e
sintî il bon odôr de mê tiere. Nissun intal passâ
dai agns nol rive te cjase de mari cence vê il propi
cûr sglonf di memoriis, di vite e di afiets e nissun
al dismentee i odôrs e i colôrs des stagjons che di
piçul in sù al à nulît e cjalât.
Vuê, usgnot, viodi i
mosaics, cjaminâ sot i arcs des colonis, sentâsi par
contemplâ i spazis fra l'ombre e la lûs de
Basiliche, al è come sintîmi strenzût di une mari,
al è poiâ i pîts intal fresc di un biel prât,
scuvierzi un cjanton segret e vitâl di me stes.
Culì l'anime nestre si cuiete e e devente lizere,
culì la memorie si piert tai secui passâts, culì vuê
si cjate la pâs e te pâs al rinàs l'avignî. Sì,
cheste glesie e je come une Bibie che e comprent
dute la storie, sacre, sante, incjarnade dal nestri
Friûl. Culì, come te Bibie, al svualampe il Spirtu
Sant.
Nol è tragjic il timp che
o vivìn; Aquilee ind à viodûts une vore di piês; al
è forsit un timp li che la fin e il principi, gnot e
dì, scûr e lûs cuasi si tocjin. A son vonde
argoments par dî che il Friûl al finìs, a son vonde
motîfs par dî che murint al rivîf. Sore di nô o
podìn tant vaî che sperâ. Forsit a son agns come un
grant arc di S. Marc, come il passaç dal Mâr Ros. O
sin furtunâts, o sin fra passât e avignî, o assistìn
a un travai. Stant culì in cheste glesie, mi plâs
ricuardâ la peraule di Crist: “La femine, cuant che
e parturìs, e je avilide parcè che e je rivade la sô
ore. Ma cuant che e à parturît un frut, no s'impense
nancje plui di trop che e à patît, par vie de
contentece che al è nassût un om” (Zn 16,21). Il
nestri moment al è grant, al è propit cussì.
Al dîs Gjesù tal Vanzeli:
“Chel che al semene al è diferent di chel che al
sesele. Jo us ai mandâts a seselâ ce che no vês
fadiât; altris a an fadiât e vualtris o vês cjapât
il lôr puest te fadie” (Zn 4,37-38). E je la nestre
mission. Ma al zonte il Signôr: “Alçait i vuestris
vôi e cjalait i cjamps: a son palomps par seselâ” (Zn
4,35). Il ben ancje vuê al vinç sore il mâl.
Usgnot, pôcs o tancj, o
ringraciìn Idiu di cjatâsi insieme te nestre
Basiliche mari pal avôt dai Sants Ermacure e
Furtunât; doman, o continuarìn a lavorâ cun fiducie
te culture e te societât, te glesie e te
spirtualitât, tai paîs e framieç dai plui piçui, pe
nestre identitât di popul furlan e pal nestri avignî
di cristians tal spirt di Aquilee.
Lavorìn fra umiltât e
passion, competence, sacrifici e pazience, e dut al
frutularà pal ben dal Friûl. Stin serens parcè che
ancje culì: “Il ream di Diu al è propit cussì: come
un om che al à butade la semence tal teren, e po al
duâr e al vegle, di dì e di gnot, intant che la
semence e bute fûr e e cjape pît cence che nancje
lui nol sepi cemût. Il teren al bute dibessôl prime
jerbe, po spî e po tal spî il forment sglonf. Cuant
che po il prodot al è madûr, si spessee a meti man a
la sesule parcè che e je rivade l'ore di seselâ” (Mc
4,26-29).
Cjalant cheste glesie,
pensant a Aquilee l'anime e polse come frut intai
braçs di une mari, e l'afiet al florìs tai valôrs e
tal biel che la tiere mari nus dà.
Glesie Furlane
|
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-